Livet blir bättre med sås.

Någon mer som älskar sås? Och någon omser “hälsosam mat” som torr och oinspirerande? TÄNK OM!

I mina kostscheman jag ger till mina kunder brukar jag lägga bönor som en protein och kolhydratkälla – det är fantastiskt nyttigt med bidrar även till en långvarig mättnad och många bönor innehåller även mycket resistent stärkelse som dels gör att kroppen inte tar upp lika mycket kolhydrater av själva innehållet, göder dina hälsosamma magbakterier (Som är kopplade till en hälsosam vikt) och resistent stärkelse är även kopplad till större viktnedgång!

Men du behöver inte äta dem som de är- MIXA DEM TILL EN SÅS. Så istället för att äta torra matlådor- tillsätt sås! Sås behöver inte betyda feta, onyttiga röror, utan du kan enkelt göra nyttiga, goda såser som du kan med gott samvete!

Du kan helt enkelt mixa bönorna till en “hummus” med lite citron, salt, peppar, koriander, vitlök och lime och använda dem som en sås!

Eller så kan du göra en god tomatsås genom att koka korsade tomater, lök, peppar, örter, vinäger och lite buljong.

 

Denna gudomliga ärtcreme har ag gjort genom att mixa gröna 3 dl gröna ärtor, 1/2 kruka färsk basilika, 1 vitlöksklyfta, salt, peppar, citronjuice och lime!

Leave a Reply