Konsten att komma igång efter julledigheten

Börja lugnt så inte kroppen får en chock, du behöver inte träna 7 dagar i veckan på en gång.

Din inställning är grunden till att få in en träningsrutin, så det gäller att du lägger om dina tankebanor.
Ibland känner vi oss inte motiverade, vi vill inte träna och vi har inte entusiasmen vi behöver. Ge inte upp, det kommer!

När motivationen tryter, leta inte efter ursäkter, gör det bara!
Så snart du är igång kommer endorfinerna att börja rusa, passet kommer vara över på nolltid och du kommer vara så jäkla stolt över dig själv!

Förnya ditt träningsprogram
Varför inte boka en tid hos Gympros duktiga PT  och få den lilla extra motivationen, samt coachningen du behöver?
På köpet får du någon som ser till att du alltid ger det lilla extra under varje pass, med en enorm glädje och energi!

Sätt upp mål och delmål, ta små mål i taget och belöna dig efter varje uppfyllt mål, varför inte köpa något nytt eller göra något för dig själv.
Se varje framsteg som ett steg närmare ditt mål, klappa dig själv på axeln och beröm dig själv, det är du värd!

Träningstips:

  • Skynda långsamt
  • Lite träning är bättre än ingen träning
  • Packa träningsväskan dagen innan
  • Krångla inte till det mer än nödvändigt
  • Börja enkelt och bygg på längs vägen

Kosttips:

  • Drick vätska- det är viktigt att dricka mycket vätska för att bidra till att vätskeansamlingen i kroppen försvinner. Genom att dricka för lite sporras inte din kropp att göra sig av med den extra ansamlingen av vätska.
  • Lagom är bäst när det gäller mat. Vår kropp lagrar så mycket kolhydrater under helgdagarna att om vi äter mindre av dem i en vecka bidrar vi till att återställa balansen i vår ämnesomsättning samtidigt som vi bekämpar övervikt och gör av med den energi som inte förbrukats.

Det tar tid att skapa nya vanor, ge dig inte så kommer du att lyckas med dina nya mål!

 

Lycka till, 2018 är året du/ni väntat på!!!

Leave a Reply