Eriksberg, Göteborg | 031-788-00-13 | info@gympro.se

DIN PERSONLIGA TRÄNING
I GÖTEBORG

GYMPRO PT STUDIO

Gympro har funnits sedan 2012 och vi är placerade i Eriksberg i Göteborg och jobbar främst med att förbättra människors hälsa genom att se på helheten av personen med skräddarsydd kost & träning. Hos oss hittar du allt för din hälsa som open gym, gruppträning, personlig träning, hälsocoachning, massage & spraytan.
Vi har fri parkering i anslutning till studion, wi-fi & ombyte med duschmöjlighet. 

VÅRT TEAM

Jonas Bergqvist

Medlemsrådgivare & Personlig Tränare

Jonas har jobbat på en utav Sveriges största träningskedjor som personlig tränare, säljare, team leader, försäljningschef och nu utbildat sig till Marknadsekonom på IHM Business School. 2012 tog Jonas fram Gympro konceptet som idag är en etablerad verksamhet som hjälper människor över hela Sverige. 2016 tog han fram det egna kosttillskottet Gympro Nutrition och är delägare till OCR & Ninja Center.

Med en idrottsbakgrund av simning, wakeboard, vattenskidor till kampsport och OCR/Hinderbaneträning har han god erfarenhet av träning på hög nivå.

  • Lic. Personlig Tränare & Styrke instruktör
  • TRX instruktör
  • Kettlebells instruktör
  • OCR instruktör Lvl 1 & 2
  • Lic. Kostrådgivare Lvl 1, 2
  • Utb. Kaliper / Tanitamätning

Mathias Codelia Ros

Massagespecialist & Personlig Tränare

Mathias har specialiserat sig inom en Australiensisk massageteknik som heter Niblett Technique. Så länge han kan minnas har han intresserat sig för rörelseapparaten. 

Från att framgångsrikt behandla OS-triatleter, proffsboxare och UFC-fighters till att hjälpa vardagsmänniskan med, specifika problem så som impingement, gamla diskbråck, stukade/vrickade fotleder till ischiassmärta, frusna skuldror, benhinneinflammation etc.  Även ospecifika problem såsom ryggskott, nervsmärtor och huvudvärk. 

Mathias har stor träningskunskap inom rehab, metabola syndrom och specifika åkommor så som cancer. 

  • Osteopat student
  • Massagespecialist/Niblett Technique
  • Diplomerad idrottsmassör
  • Diplomerad svensk klassisk massör
  • Lic Personlig Tränare

Emma Olsson

Kostrådgivare & Hälsocoach

Emma har alltid varit intresserad av hur kosten påverkar vårt välmående sam har ett stort matintresse med snygga upplägg och bra nyttiga alternativ.  

Yoga och meditation är min stora passion. 

  • 3 års Hälsopromotionsutbildning med inriktning kostvetenskap vid GU
  • Utb. Kaliper / Tanitamätning​

FÖLJ oss PÅ INSTAGRAM

  • Fredagsövning!💥
.
Här har vi en egengjord övning som jag uppmanar er till att pröva. Den utmanar bål, axel och skulderstabilitet samtidigt som vi jobbar med styrkan i överkropp.👌
.
Bosubollen förutsätter en viss balans så ta er igenom dessa steg lugnt och metodiskt.
.
En repetition är när ni gjort steg 1-4, hur många fixar ni?😉
.
Som bonus har jag lagt till en extravariant för er som inte tycker att denna var tillräckligt utmanande.💪😀
.
Trevlig helg!
.
#gympro #gymprogbg #eriksberg #göteborg #pt
  • Det finns en hel del hälso- och proteinbars på marknaden. Frågan är om de är så hälsosamma som man tror? Vad finns det för alternativ? 🤔 läs mer på bloggen: Gympro.se/blogg .
#blogg #nyttinlägg #kost #hälsa #protein #socker #proteinbar #mellanmål #mat #kost #kostrådgivare #gymprogbg
  • Jag har bloggat på Gympro.se/blogg där du kan läsa mer om vilka tre gröna grönsaker du borde äta mer av! 👊🏼🌱🥦🥗
.
#blogg #nyttinlägg #hälsoblogg #hälsa #måbra #grönsaker #greens #vitaminer #mineraler #nyttigt #healthyfood #mat #food #kostrådgivare #gymprogbg
  • Nu har vi äntligen släppt vår nästa nivå på den digitala PTn, ta med dig din träning över allt. Följ på din telefon, iPad eller dator. Lättantändligt och smidigt för att allt enkelt ska kunnas följas upp. Du som har upplägg oss kan nu enkelt koppla på det hos oss, dock 5 första kostnadsfritt.
#nyamöjligheter #success #gymprogbg #gympro #gympronutrition #klubbhuset #foodboxonline @foodbox_online
  • Allt-i-ett-lax till middag? 🐟🥦🥕🍅🍋 Ta fram laxfiléer, de grönsaker du har hemma och lägg på en plåt. Tillaga i ugnen medan du ägnar dig åt något roligare! 😊 läs mer på bloggen, Gympro.se/blogg
.
#blogg #nyttinlägg #mat #kost #food #lax #recept #middag #middagstips #lunch #gymprogbg
  • Har du hört talas om mindful eating? 🍽 På bloggen ger jag några tips kring hur man kan äta på ett mer medvetet sätt! Gympro.se/blogg
.
#blogg #nyttinlägg #mat #äta #mindfuleating #hälsa #kostråd #gymprogbg
  • Översträck inte din höftbrygga!
.
Har du någonsin upplevt en nypande känsla i ländryggen när du gjort en höftbrygga? Du är inte ensam och det är väldigt lätt hänt.🤔
.
Sätesmuskulatur är i regel nuförtiden ganska dysfunktionell som ett direkt resultat av stillasittande livsstilar.🙅‍♂️
.
Höftbryggor är en fantastisk övning för ländryggssmärta, bygga upp kontakt i rumpan🍑 och förbereda kroppen inför större rörelser så som marklyft och knäböj. Men som i allt annat är teknik avgörande.
. 
Istället för att bara skjuta upp höfterna från golvet så följ dessa steg:
.
⭕ Tilta/rulla bäckenet bakåt.
⭕ Förspänn rumpan.
⭕ Lyft med höften.
⭕ Avsluta i en rak linje mellan axlar och knän
.
Du kan även pröva att placera viktplattor under hälarna för att lättare bygga upp kontakt med rumpan och baksida lår.👍
.
De här små detaljerna kommer förbättra dina höftbryggor oavsett vad du har för syfte med övningen; avlasta ländryggen, stärka rumpan eller värma upp.💪😊
.
#Gympro #gymprogbg #eriksberg #göteborg #pt
  • På bloggen finns nu ett supergott middagstips! 👌🏼 In och kika om du behöver inspiration ✨ Gympro.se/blogg .
#blogg #nyttinlägg #recept #middagstips #vego #sallad #middag #lunch #mat #food #gymprogbg
  • Alla har vi hört talas om den mytomspunna bålen. 😦
.
Bålen består av djupa stabiliserande muskler vars primära uppgift är just stabilisering och till viss grad andning.😤
.
Dysfunktion i bålen ter sig ofta uttryck i svaghet som sedan kan övergå till smärta. Vanligast är ländryggssmärta.🤕
.
Tyvärr gör sällan crunches och sit-ups tillräckligt för att "träffa" bålen. För att aktivera bålen måste vi utmana stabiliteten i kroppen.🤔
.
Övningen ovan har jag inget direkt namn på 😂 men den är fantastisk just för att den utmanar stabilitet i såväl bål som överkropp.
.
1. Ställ er brett med fötterna och så smalt som ni kan med händerna. Vi har låga höfter, tänk plankan. "Spänn" till magen.
.
2. Ta er tid att skifta över vikten till en hand utan att introducera rotation i överkropp eller höfter. Detta är det vanligaste misstaget!🚫 Lyft sedan handen mot motsatt axel.
.
3. Upprepa på andra sidan.
.
🔑Nyckeln är att hålla er stabila och låta det ta tid att skifta vikten. Jag tar mig ungefär 3-4 sekunder för att lyfta handen - detta för att minimera rotatoriska rörelser i höften. .
Pröva att göra 5 på vardera sida!🙌
.
#Gympro #gymprogbg #eriksberg #göteborg #pt
  • Drink your greens! 🌱
Mixa 1 näve spenat, 1 dl mango, 1 dl mjölk samt saften från 1/2 citron ✨ läs mer på bloggen! Gympro.se/blogg .
#nyttinlägg #blogg #hälsa #recept #mat #kostråd #green #grönsaker #spenat #smoothie #drinkyourgreens #gymprogbg #frukost #mellanmål

Gilla oss PÅ FACEBOOK

Ring oss nu så hjälper vi dig att komma igång 031-7880013 Avvisa

×